Social media : Cinci opțiuni noi pe Facebook în luna iulie

Luna lui Cuptor a adus pentru utilizatorii români ai aplicațiilor din opțiuni noi în ecosistemul Facebook pentru – unele deja cunoscute , altele care pot deveni un game-changer pe paginile de brand ale diferitelor entități (le găsiți mai jos) sau doar pentru o mai bună securizare a conturilor, respectiv WOM.
A. Facebook
1. Filtru anti-spam pentru comentariile postate pe paginile de Facebook, în special în timpul unui live.
În timp ce mă uităm la VisualFest, am răspuns unei întrebări puse în comentarii și mi-a apărut un green checkmark cu mesajul „This comment was originally marked as spam”. Am ieșit din conversație și toate comentariile aveau respectivul checkmark.

2. Button de Facebook Messenger în interiorul unei conversații la o postare
O micro-opțiune pentru paginile de Facebook cu scopul de a controla flow-ul conversațional din comentarii, utilă atunci când:
1. Anumiți followers au un limbaj nepotrivit în comentarii și vrei să-I atenționezi într-un mod discret;
2. Poți oferi mai multe detalii unui follower despre un produs sau serviciu.
Notificarea în conversație arată în felul următor:
Recunosc, la început nu am încercat opțiunea până acum, dar logica mea îmi spunea că „ori putem trimite comentariul postat de brand ca un mesaj pentru a începe o conversație, ori putem începe o conversație de la zero în privat”.
Am primit și notificarea oficială pe pagină:
Mult mai clar acum, dar cred că procesul de inițierea a conversației prin PMs este cu sens dublu (dacă încercați, lăsați un comentariu la articol).

3. Facebook Stars
Pe scurt, Facebook Stars este un sistem de monetizare a live-stream-urilor care poate fi folosit și de ONG-uri și pentru fundraising dacă au o campanie de comunicare bine pusă la punct și adaptată pentru Facebook Live (piese de teatru, ateliere, Q&A sessions), dar l-am văzut și la media outlets – Ibiza Sonica Radio (screenshot below).
Poți pleca de la 25 stars cu 1.46 lei (cea mai mică valoare stars / RON) și poți ajunge la 19425 stars cu 873,03 lei (avem și o reducere de 25%).

4. Verificarea lărgită a paginilor (blue checkmark)
Facebook a început un amplu proces de verificare și de validare a paginilor deținute de companiile media cu acoperire națională și locală, cred că în contextul fenomenului „Fake news”, dar și cele ale oamenilor politici care candidează ori la alegerile locale, ori la cele parlamentare.
Compania face deja acest lucru în US și nu m-ar mira faptul ca în scurt timp să putem vedea și informații despre oamenii din conducerea acelor companii.
Dacă mă întrebați pe mine – da, este un lucru foarte bun, consider că acest proces de verificare nu se va opri doar la media outlets și politicieni, presimt că se va extinde și către alte categorii de entități – pagini de ONG-uri, agenții de advertising, companii naționale private (business-uri create de antreprenori români) și de stat ș.a.m.d.; consider că acest proces este unul de durată, 1-3 ani, poate mai mult.
<De fapt, am observat că în News Feed îmi apare  din ce în ce mai mult content din partea paginilor care sunt verificate.>

5. „Send on Messenger” button adăugat în ultimul update pentru aplicația de iOS

****
B. Messenger
Deși Facebook testează câteva funcționalități noi pentru Messenger (screen-sharing, respectiv posibilitatea de a iniția o Facebook Live Session prin Messenger Room printre altele), pentru România avem doar două updates:

1. Prima este dedicată oamenilor de social media, care au acum posibilitatea de a gestiona inbox-urile paginilor de brand pe care le administrează direct din aplicații de iOS / Android.
2. A doua este un mijloc de protecție a conversațiilor de cei care au de gând să arunce un ochi peste ele:
App lock is a new way to protect your chats from unwanted access. Opt in to use your device’s face or fingerprint ID to unlock Messenger, so only you have access to your chats.

Curioși ce ne rezervă luna viitoare?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *