ONG-urile și comunicarea pe timp de criză (sfaturi)

Nimeni din sectorul neguvernamental nu a anticipat acest lockdown generat de pandemia de coronavirus, așa că vin cu niște idei despre cum ar trebui să comunice un ONG în această perioadă dat fiind faptul că este unul din subiectele mele de interes (n.a. – sectorul neguvernamental):

1. Legat de fundraising, platforme precum GalantomBursa BineluiStart ONG, donatie.ro sau chiar Facebook sunt esențiale pentru a continua acest proces până când companiile își vor reechilibra / redistribui bugetele și în zona de CSR – Facebook și LinkedIn sunt rețelele de socializare ideale.

2. Pot anunța reprogramarea evenimentelor într-o perioadă mai potrivită dpdv legislativ (în contextul relaxării măsurilor impuse de starea de urgență);

3. Pot crea postări de tip „flashback”: „Ne amintin cu drag de activitățile realizate împreună cu X și Y cu ocazia Zilei Internaționale a Teatrului.” (variază în funcție de domeniul de activitate al ONG-ului);

4. Pot încerca să obțină Google Ad Grants (într-o notă mai optimistă);

5. Legat de content plan și în funcție de domeniu, pagina de Facebook poate fi un adevărat newsletter prin multimedia content – postări de tip „Știați că?”, știri din domeniul de activitate al ONG-ului, GIFs amuzante – TOV neutru spre optimist al copy-urilor și KV-urilor (Key Visual) din postări și newsletters.

Ca o încheiere, vă sfătuiesc să nu cereți companiilor marea cu sarea în aceste momente (a se citi „sponsorizări”), we are in this together, dar cred că este ok dacă începeți discuții despre un viitor parteneriat post-pandemie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *