PR Forum 2020 : Idei principale

La invitația celor de la Evensys, ieri am fost toată ziua la JW Marriott, la ediția cu numărul 14 a PR Forum, cea mai mare și frumoasă conferință despre industria asta a comunicării, faza pe relații publice.

Dezbaterea de dimineață a plecat de la studiul „Hunters Unlock the Trends”, realizat de Unlock Market Research și prezentat de Flavia Bobei. Acesta prezintă cum s-au schimbat valorile românilor și ce așteptări au acum de la branduri (idei principale mai jos):

  • Sunt oameni care se unesc în jurul unor valori comune și formează comunități pe anumite teme (mediu, implicare socială) plecând de la acestea;
  • Oamenii așteaptă mult mai multă implicare de la branduri decât la autorităț
  • 70% își doresc un program flexibil, vor să își echilibreze viața profesională cu cea personală;

Legat de mediul înconjurător:

  • A crescut grija față de mediu, peste 50% simt că pot / au schimbat ceva în această privință (63% dintre oameni sunt interesați de protecția mediului);
  • Oamenii reacționează mai bine la acțiuni concrete din partea brandurilor pe acest subiect decât clasicele tactici de PR (postări pe SM and so on);

Plus definiția PR-ului via Lucian Mândruță: este industria care, în cazul unei persoane cu toxiinfecție alimentară, machiază persoana în loc să o trimită la doctor.

Oana Bulexa, Managing Partner, MSL The Practice

  • Ne vorbește  despre „infodemic” = epidemia de informație, care include fake news, confuzii, opinii radicale, îndoieli;
  • Oamenii nu au timp și / sau nu sunt interesați să verifice informația;
  • În contextul coronavirus, WHO spune că sunt prea multe informații pe acest subiect, iar MIT susține că omenirea se confruntă cu prima epidemie reală de informație;
  • Oana ne spune că Trump a folosit de 600 de ori cuvântul „fake news”  pe Twitter;
  • Nu mai suntem într-o eră în care mia putem avea o dezbatere.

Raul Gheba, Alex Coteț

  • „Bravo, ai stil” din publicitate (video via George Hari Popescu)


Track  A – Go Digital

Cristina Săvuică, Chief Happiness Officer, Lugera & Makler România

Ne-a povestit despre începuturile L&M România în social media – cum au încercat diverse variante de a relansa pagina de Facebook cu scopul de a atrage mai mulți candidați (am aflat că au avut buget și pentru agenție) și cum au reușit acest lucru cu ajutorul unui telefon primit de la o colegă.

Ideea este că au ajuns de la 3 la 400 aplicanți / jobs.

La final l-a întrebat pe Cristian China Birta (zis Chinezu) dacă i-a crescut reach-ul în social media odată cu epidemia de coronavirus.

Laura Mihăilă-Andrei, Head of Marketing, BCR

Ne-a povestit despre ceea ce înseamnă George pentru BCR și că brandul (BCR) a cumpărat spațiul media pentru campania #GeorgeStreetGallery.

Cătălin Bran (MSL The Practice) și Vlad Socianu (Publicis Romania)

Au prezentat povestea ultimei campanii Burger King, mai exact cel mai mare open brief de prin online-ul autohton. Was fun.

Dragoș Stanca, ThinkDigital

      • Suntem sub dictatura click-urilor și a afișărilor;
      • Dacă vorbim de ceea ce înseamnă news, cuvintele-cheie astăzi sunt fake news, fake ads, manipulare, clickbait;
      • Google și Facebook fac în  26 ore bani cât toată piața de online advertising din România (55-58 de milioane de euro);
      • Odată cu apariția platformelor globale, anybody can produce content;
      • Iubirea depinde acum de tehnologie si de online;
      • Nu e podcast, ci AOD – Audio on Demand; podcasts are close to, but is not influential marketing;
      • 3-400.000 de dolari valorează piața de podcasting din România;
      • Principalele platforme de podcasting la nivel global – Apple (52%), Altele 21%, Spotify – link; Spotify, Anchor și Apple sunt principalele platforme de podcasting în RO);
      • Categoriile de oameni care produc podcasts în RO: antreprenori, jurnaliști, stand-up comedians, recognized professionals;
      • Ca o notă de încheiere, Google Podcasts are mai mult market share în România decât la nivel global;

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *