Clickplanners. Sau digital marketing prin boardgame

Prin intermediul unei burse oferite WebDigital marți am fost la… – am învățat digital marketing jucându-mă “Clickplanners”, un boardgame dezvoltat (și moderat) de Ionuț Radu Munteanu & WebDigital. Cu ajutorul căruia înveți cum funcționează canalele de promovare Google Search, Google Display Network, Youtube și Facebook (Sales & Social).
Adică sistemul de licitații al Google (+Youtube) – ad-ul tău apare primul, al doilea, al treilea ș.a.m.d la search – și Facebook. Adică înveți cum să lupți cu concurența și să optimizezi mai bine campaniile Google Ads.

Sincer să fiu cu voi, nu știam la ce să mă aștept – adică eram ceva de genul “Digital Marketing? Boardgame? Ok, vorbim de WebDigital, dar cum să-mpaci magazinul tău cu cel al vecinului?”, dar la final nu am plecat dezamăgit:

Pros

• boardgame-ul se concentrează mai puțin pe teorie și mai mult pe practică;
• Ionuț oferă feedback tuturor după fiecare “licitație” – ce am făcut bine și ce am făcut prost;
• este interactiv și chiar înveți cum funcționează toată treaba asta cu Google Ads – e ca și cum te pregătești pentru real life situations, de la mai simplă la mai complicată, dar te și distrezi;
• poate fi jucat și la modul “Singleplayer” din punctul meu de vedere.

Cons (a se citi “recommandations”)

• i-aș recomanda lui Ionuț să fixeze un număr de 3 sau 4 echipe / sesiune – 6 oameni, respectiv 8. Este mai controlabil jocul și ar fi și mai interactiv;
• mai multe board-uri (5), să ajungă la toată lumea;
    • grafică pentru eveniment, să avem poză
de pus în articole.

Personal, aș juca oricând o partidă de Clickplanners just for fun and learning in the sun.
Jocul este potrivit pentru oricine vrea să învețe cele de mai sus, de la oameni din ONG-uri până la cei din agenții și companii.

 

Foto: Pexels

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *