Omul sub acoperire : Interviu cu criticul de artă, modă și lobodă Radu Bartilliann-Rothea despre prima operă de artă semnată de Carrefour România

Recent întors de la New York, unde a participat la Festivalul Burgerilor Central și Sud-Americani în calitate membru onorific al ocultei fabricanților de chifle pentru vegani, criticul român de artă, modă și lobodă Radu-Bartilliann Rothea a acordat revistei “Hapciu Magazine” un scurt interviu despre prima operă de artă creată de un lanț de supermarket-uri în România.

Carina Amărioaiei: Domnule Bartilliann-Rothea, v-ați întors de la New York. Cum a fost atmosfera la Festivalul Burgerilor Central și Sud-Americani?

Radu-Bartilliann Rothea: A fost experiență plăcută datorită aromei de jalapenoes din burgerii cubanezi și chilieni. În rest, cam frig pentru mine, dar am anticipat vremea și mi-am pus snood-ul de la New Yorker în bagaje.

CA: Ați avut timp, la întoarcerea în țară, să vă puneți la curent cu ultimele știri din zona artei și modei?

RBR: Normal că am avut timp să fac acest lucru, sunt domeniile în care eu activez. 24 / 29 sunt la zi cu ultimele știri.

CA: Asta înseamnă că ați auzit și de prima operă de artă semnată de un lanț de supermaket-uri prezent și în România?

RBR: Am primit pe pagina de mea de Facebook un comentariu care conținea o fotografie cu această lucrare. Din ce am citit, ea este expusă în hypermarket-ul Carrefour din ParkLake Shopping Center.

CA: Exact, aveți dreptate. Ce ne puteți spune despre acest exponat haute-culture fără cusur?

RBR: Domnișoară dragă, am doar trei cuvinte de zis : Excepțional, Extraterestrial, Exponențial – nu neapărat în această ordine.

Prezintă condiția omului sub acoperire – putem găsi sub pălărie chipul unui bărbat / unei femei de 30- 40 de ani, cu o viziune clară asupra vieții atât profesionale , cât și personale. Oameni cu o carieră în ascensiune.

Cele  două șepci sunt reprezentantive pentru adolescentul prezent încă în noi.

Știu că urmează o întrebare despre cele două cravate, așa că am să închid și acest aspect dintr-o frază : “Cravatele simbolizează ascensiunea spre maturitate.”

CA: Dar umbrelele? Ce ne puteți spune despre simbolistica acestora?

RBR: Domnișoară dragă, specialiștii spun că “între două nu te plouă și nu scade nici punctul de rouă”. Știți ce zic, nu?

CA: Considerați că opera “Omul sub acoperire” are atât valoare culturală, cât și comercială?

RBR: Valoarea comercială este evidentă, ok? Avem două bannere care anunță reduceri de 50%.

Cât despre cea culturală, ea există prin simetrie – urât / frumos, culori închise / culori deschise, ieftin / scump etc.

……

Acest articol este un pamflet si trebuie tratat ca atare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *