Tinerii din ziua de astăzi și tehnologia (studiu)

Desigur că este o expresie pe care o auzim de la persoanele mai mari  sau și la unele mai de 22-23 de ani așa (nu dăm nume, eu așa am auzit), dar nu avem ce să le facem. Ori te adaptezi, ori capitulezi (zic și eu acum).

Conform raportului de cercetare „YouBus. Tendințe în activități, preferințe și consum. Primăvară – Vară 20131” realizat de platforma Youth Monitor2, smartphone-urile, laptop-urile și camerele foto digitale sunt cele mai răspândite electronice printre tinerii din România (în ordinea de mai sus în procente de 51,3%/52,9%/53,9%).

Dintre cele trei, smartphone-urile sunt cele mai dorite gadget-uri :

  • 15,1 % dintre tineri intenționează să achiziționeze un smartphone în perioada imediat următoare;
  • 10,1% dintre tineri sunt interesați în achiziționarea unei tablete, devansând astfel laptopurile (9,6 %).

Vorbind despre brandurile lor preferate, majoritatea au o preferință pentru Samsung (35,8%), pe locul doi fiind Nokia cu un procent de 34,1% și pe trei Apple cu 8,4%. Cu mențiunea că loialitatea față de un anumit brand nu se transmite de la telefoane mobile la tablete. Există și o veste bună : producătorii autohtoni de gadgets Allview și Eboda au fiecare un procent de 0.8% (reprezentând intenția de cumpărare).

Studiul a luat în calcul tinerii mileniali (născuți în perioada 1990 – 2000).

 

Infografic_Tehnologied

Note :

1. Realizat în perioada martie – august 2013 pe un eșantion reprezentativ la nivelul populației din România, cu vârsta între 14-26 ani.

2. Demarată în 2011, Youth Monitor este o inițiativă realizată în parteneriat de Brennan Research & Consultants si Quantix Marketing Consulting. Este prima platformă de marketing ce acționează ca un conector între brandurile și companiile naționale, internaționale și segmentul tinerilor din România.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *