Despre Lucian Bernhard cu Șerban Alexandrescu

Ieri am fost la Muzeul Național de Artă al României pentru o conferință susținută de Ș.A. despre evoluția publicității pe baza expoziției de afișe și postere create de Lucian Bernhard pentru diverse branduri (Pepsi, Manoli, Bosch cu celebra scânteie, Osram, etc).

Dacă unii oameni muncesc o viață întreagă pentru a se face cunoscuți într-un domeniu, am aflat că Bernhard a trebuit să deseneze doar două chibrituri pentru a deveni faimos. Dar cum a început cariera? Cum ne-a spus și Șerban și cum voi da următorul citat, cam așa : „So inspired was he that when he returned to his parents’ drab Wilhelmian-style home, he took the opportunity of their chance absence to repaint every last wall and stick of furniture with the modern colors he had just seen. Upon returning, his father was so outraged that he is said to have disowned his son, literally throwing him out of the house” (de aici). Asta după ce a fost la Munchen și a văzut o expoziție de Art Nouveau.

Și după povestea de mai sus am mai aflat și faptul că Lucian Bernhard și-a creat propriile fonturi (40 mai exact) din altele. Sau că atunci când a emigrat în US, muncea doar o oră pe lună pentru poster (restul avea liber) sau că luase o pauză de 20 de ani (revenind la 85 de ani în industrie).

Răspunzând la întrebări, Șerban a făcut referire la relația companie (brand) – agenție (desigur mă puteți corecta dacă greșesc). Și anume că brandul vrea un afiș în culorile stabilite de el, dar cel din agenție face cum vrea (dacă nu brandul să se ducă la tipul din Regie să-i facă afișul cu 100 de euro). Sau problema bugetelor prea mici pe care le au campaniile…

MD_BernhardL_Priester_640

Foto via aida.org

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *