Una despre Coca-Cola vs Pepsi din România

Și aici mă refer la războiul dintre Coca-Cola și Pepsi pe partea de advertising. Căci dacă e să ne luăm după înscrisul de pe cutie/sticlă/you name it, ambele băuturi răcoritoare sunt una și aceeași (fie că spunem că Pepsi e o Mărie cu altă pălărie sau invers) din punct acela de vedere al compoziției (cu unele mici modificări). Și sunt o groază de reclame pe Youtube care ilustrează ideea din titlu (majoritatea din ele interzise).

Dacă discutăm separat, Pepsi a făcut cele mai frumoase reclame care au ca personaje principale fotbaliști cunoscuți (din punctul meu de vedere). De la legendarii Football Warriors la Pepsi Western care prezintă confruntarea dintre jucătorii echipelor Manchester United și Real Madrid și reclama pentru FIFA 2010 World Cup. Plus reclama cu Britney Spears, P!nk, Beyonce (costumate în gladiatoare) și Enrique Iglesias. Și mai menționăm și campania „Si atunci, și acum” de anul trecut, care a fost prea frumoasă.

Pe cealaltă parte, Coca-Cola a mizat pe lucruri „mai mici” (cum ar fi reclama cu Moș Crăciun și pe fundal cu melodia cântată de Harlem Gospel Singers și ursuleții polari). Dar bine că și ei se implică în lumea fotbalului și pe la Olimpiada de Vară. Plus că au și un parteneriat superb cu Spotify despre care am scris pe aici. Și acum ideile cu „împarte o coca-cola” și cutia de cola dublă (adică dintr-una se fac două cutii).

Dar între timp în România…

2013-08-08_113142

PS : Ideea de mai sus este un pamflet și trebuie tratat ca atare!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *